Så kontaktar du kommunen - lättläst

Kommunen arbetar för dig och alla andra
som bor i Oskarshamns kommun.
Du är alltid välkommen
att ta kontakt med kommunen
om du undrar över något
eller tycker något.

Telefon

Du kan ringa till kommunens Servicecenter.
Telefonnumret är 0491-880 00.

Vi har öppet:
Måndag–fredag 07.30–16.30.
På lördagar och söndagar har vi stängt.

E-post

Du kan skicka e-post till kommunen.
E-postadressen är
kommunen@oskarshamn.se

Brev

Du kan skriva brev till kommunen.

Skicka brevet till
Oskarshamns kommun
Box 706
572 28 Oskarshamn

Internet

Kommunen har en webbplats på Internet.
Adressen dit är www.oskarshamn.se 

Du är på www.oskarshamn.se just nu.

Besök

De som arbetar på kommunen
finns i flera olika hus.

Därför ska du ringa först
och berättar vem du vill besöka.
Då kan de som arbetar i kommunens Servicecenter
hjälpa dig att boka besök
och berätta var du ska gå.
Servicecenter har telefonnummer 0491-880 00.

Du kan också gå till Servicecenter,
det finns i Stadshuset på Varvsgatan 8 i Oskarshamn.

Här kan du läsa mer om hur du kontaktar Oskarshamns kommun. (inte skrivet som lättläst)