Servicecenter

– din kontakt med kommunen

Till oss är du välkommen med alla frågor som rör den kommunala servicen.

Är du nyinflyttad eller är intresserad av att flytta till Oskarshamn? Har du kommit till vår kommun som nyanländ flykting? Är du asylsökande och bor här under asylprocessen?

  • Nyanländ, flykting ger dig användbar information, fler länkar du har nytta av som nyinflyttad och tips på kontakter

Att komma i kontakt med Servicecenter är enkelt. Du kan ställa dina frågor via telefon, e-post eller besöka oss personligen.

Vi finns i Stadshusets huvudentré, Varvsgatan 8, Oskarshamn

Våra öppettider:

Måndag 07.30–18.00
Tisdag–fredag 07.30–16.30

Telefon: 0491–880 00
E-post servicecenter@oskarshamn.se

Exempel på områden där vi kan hjälpa dig:

  • Kommunens blanketter
  • Vattenprover (inlämning)
  • Konsumentvägledning
  • Telefonkontakt till handikappsomsorgen och biståndshandläggarna
  • Dexter, digitaltsystem för förskola/skola
  • Felanmälan för exempelvis lekplatser, gatubelysning, parkeringsautomater och snöröjning
  • Allmänna frågor om donationer, stipendier, långtidsparkering, feriearbete, öppettider med mera
  • Inflyttarfrågor
  • Faxservice
  • Försäljning av parkeringskort
  • Försäljning av subventionerade busskort till studerande

SERVICE - BEMÖTANDE - TILLGÄNGLIGHET

Lena Andersson
Chef Servicecenter
Tfn: 0491-76 43 37
Postadress:
Box 706
572 28 Oskarshamn
Besöksadress:
Varvsgatan 8
572 57 Oskarshamn
Kontakta Servicecenter

Servicecenter hjälper dig med de vanligaste ärendena redan vid första kontakten.
Telefon: 0491–880 00

Öppettider:
Måndag: 07.30-18.00
Tisdag-fredag: 07.30–16.30

E-post: servicecenter@oskarshamn.se


Besöksadress: Stadshuset, Varvsgatan 8, Oskarshamn