Så kontaktar du kommunen – lättläst
Kommunen arbetar för dig och alla andra som bor i Oskarshamns kommun.
Du är alltid välkommen att ta kontakt med kommunen om du undrar över något eller tycker något.
Telefon
Du kan ringa till kommunens Servicecenter.
Telefonnumret är 0491-880 00.
Vi har öppet:
Måndag–fredag 07.30–16.30.
På lördagar och söndagar har vi stängt.
E-post
Du kan skicka e-post till kommunen.
E-postadressen är kommunen@oskarshamn.se
Brev
Du kan skriva brev till kommunen.
Skicka brevet till
Oskarshamns kommun
Box 706
572 28 Oskarshamn
Internet
Kommunen har en webbplats på Internet.
Adressen dit är www.oskarshamn.se
Du är på www.oskarshamn.se just nu.
Besök
De som arbetar på kommunen finns i flera olika hus.
Därför ska du ringa först och berättar vem du vill besöka.
Då kan de som arbetar i kommunens Servicecenter hjälpa dig att boka besök och berätta var du ska gå.
Servicecenter har telefonnummer 0491-880 00.
Du kan också gå till Servicecenter, det finns i Stadshuset på Varvsgatan 8 i Oskarshamn.
Här kan du läsa mer om hur du kontaktar Oskarshamns kommun. (inte skrivet som lättläst)