Ingen konsumentvägledning en tid framåt

Kvinna sitter i en soffa omgiven av påsar

Just nu kan vi inte erbjuda konsumentvägledning

Från 24 februari hänvisar vi ärenden om konsumentvägledning till Konsumentverket och den nationella tjänsten för detta. Anledningen är att vår konsumentvägledare går vidare till annat jobb och vi har ingen ersättare på plats. Vi kommer att anställa en ny konsumentvägledare och rekryteringen startar inom kort.  

Du som har ett pågående ärende med vår konsumentvägledare kommer att bli kontaktad. 

Du hittar svar på många frågor på Konsumentverkets webbplats. Du kan kontakta Konsumentverket genom deras e-tjänst, eller per chatt eller telefon. Konsumentvägledningen hjälper dig som konsument och ger råd och information i situationer där du behöver veta mer.

Här kan du bland annat få:

  • Veta dina rättigheter som konsument
  • Råd före köp
  • Information och stöd när du vill klaga på en tjänst eller på något du köpt