Kontakta Oskarshamns kommun
1. Servicecenter – din kontakt med kommunen
Oskarshamns kommun är en stor organisation och det är inte alltid lätt att veta vem som kan svara på vad, därför finns Servicecenter.
Till oss är du välkommen med alla frågor som rör den kommunala servicen. Vill du veta hur du ansöker om hemtjänst? Eller hur du får en förskoleplats till ditt barn? Hur du bokar en borgerlig vigsel? Eller har du sett att ett hål i gatan behöver lagas?
Vi lyssnar, tar emot synpunkter, guidar och hjälper dig. Har vi inte svaret du är ute efter ser vi till att vägleda dig vidare tills du finner dina svar. Servicecenter ökar tillgängligheten och kvalitén på informationen och ger likvärdig service till alla. Välkommen med dina frågor till oss!
Servicecenter – your contact with the Municipality
Att komma i kontakt med Servicecenter är enkelt
Du kan ställa dina frågor via telefon, e-post eller besöka oss personligen.
Vi finns i Stadshusets huvudentré, Varvsgatan 8, Oskarshamn.
Telefon: 010-35 60 000
Om du vet namnet på den du söker, tryck 1 för att komma till röststyrning. Eller vänta kvar så kommer du till en kommunvägledare.
E-post: servicecenter@oskarshamn.se
Våra öppettider
Måndag–fredag 07.30–16.30
2. Felanmälan
Anmäl via e-tjänst
Om du upptäckt något som är trasigt eller fel kan du, på ett enkelt sätt, informera oss genom våra e-tjänster för felanmälan. Det kan till exempel handla om en vattenläcka, trasig gatubelysning, ett hål i gatan, nedskräpning eller andra typer av fel.
Anmäl via telefon
Vill du hellre kontakta oss på telefon, ringer du till Servicecenter 010-35 60 000, servicecenter@oskarshamn.se, under kontorstid. Servicecenter tar emot alla felanmälningar om fastigheter, vatten och avlopp, gator och vägar, parker, skog och lekplatser, parkeringsautomater, bussväntkurer, gatubelysning eller andra typer av fel.
Övriga tider sker akut felanmälan till följande telefonnummer:
- Fastigheter, telefon 010-35 60 700
- Vatten och avlopp, telefon 0470-176 60
- Gator och vägar, telefon 0470-176 60
- Parker, skog och lekplatser, telefon 0470-176 60
- Bussväntkurer, Kalmar länstrafik, telefon 010-21 21 000
- Fritidskontorets anläggningar: 010-35 61 088
3. Socialjour - Sydostjouren
När inte övrig socialtjänst är tillgänglig är vår gemensamma socialjour Sydostjouren öppen. Du når Sydostjouren kvällar, nätter och helger via 020-45 39 00. Sydostjouren tar emot anmälningar om barn som far illa, våld inom familjen samt akut behov av vård för personer med skadligt bruk.
4. Synpunkter och e-förslag
Vi vill bli ännu bättre! Berätta vad du tycker om tjänsterna och servicen som Oskarshamns kommun levererar. När du skickar en synpunkt registreras din fråga som en allmän handling i Oskarshamns kommun. Du kan välja att vara anonym men då kan vi inte heller kontakta dig.
5. Kontakta politiker
Det är viktigt att de som representerar dig får veta vad du tycker.
Kontaktuppgifter till alla förtroendevalda inom Oskarshamns kommun.